Liselere Geçiş Sistemi (LGS), 4 Haziran Pazar günü 15 bin 532 okulda ve 81 bin 570 salonda sorunsuz bir şekilde gerçekleşti. 1 milyon 246 bin 429 öğrencinin başvurduğu sınavda; 8'inci sınıf öğrencileri daha iyi okullara yerleşmek için ter döktü.
İki oturum halindeki sınavda öğrencilere; Türkçe, İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Yabancı Dil, Matematik ve Fen Bilimlerinden toplam 90 soruyu yanıtlamak için 155 dakika süre verildi. 2023 LGS’de Türkçe soruları öğrencileri zorlarken, matematik soruları beklenenin aksine daha kolay çıktı. 26 Haziran'da açıklanacak sınavda tam puan yapanların sayısının artması bekleniyor.
Marmara Kurs Merkezi uzmanları; okuduğunu doğru ve hızlı bir şekilde anlamayı, dil becerilerini geliştirmeyi hedefleyen Türkçe sorularının bu sınavın sonucunun şekillenmesinde temel etken olacağını ifade ediyorlar. Uzmanlar, sınavda çıkan testlerini şu şekilde değerlendirdiler:
TÜRKÇE: 2023 LGS’nin kaderini belirleyen ders olduğu söylenebilir. Türkçe’deki soru metinlerinin uzunluğu öğrencilerin daha fazla zamanını alırken; hatalı yanıt verme risklerini de artırıyor. Analiz ve sentez yeteneğini önceleyen; mantık, muhakeme, odaklanma, karşılaştırma ve sonuç çıkarmayı hedefleyen sorulardaki ‘çeldirici’ seçenekler bu testteki net sayısını düşürebilir. Türkçe dersindeki performans sınav başarısında başrol oynayacak gibi görünüyor.
MATEMATİK: Öğrencilerin genel olarak en çok çekindikleri matematik sorularındaki görsellerin yoğunluğu göze çarpıyor. Görselleri destekleyen metinlerin daha sade ve kısa olması cevaplamayı kolaylaştırıyor. Üslü, köklü ve cebirsel konularının ağırlık kazandığı bu testte öğrencilerin çok zorlanmadıkları dile getirilebilir. Analitik düşünmeye dayalı, öğrencilerin eğitsel birikimlerine uygun soruların tercih edildiği bu derste işlem hatası yapmayanlar kazançlı çıkacaktır.
FEN BİLİMLERİ: Üniteleri kavrayan, bunlara uygun test pratiğini geliştiren öğrencilere uygun soru tarzları oluşturulmuş. Görselle dayalı soruların gözlemlendiği bu testte; metin, yönerge, deney düzenekleri, model ve grafiklerin neden ve sonuçlarını doğru bir şekilde analiz edebilen öğrenciler öne çıkacaktır.
İNKILAP TARİHİ: Bu dersteki sorular ünitelere göre daha orantılı bir şekilde ele alınmış. Soru metinleri biraz uzun olsa da alan ve kavram bilgisi gerektiren konulara ağırlık verilmiş. Tarihsel olaylar üzerinde neden sonuç ilişkisini iyi kurabilen öğrencilerin bu testi rahat bir şekilde yaptıkları düşünülebilir.
DİN KÜLTÜRÜ: Bilgiye dayalı orta ve zor seviyede sorular soruldu. Bazı sorularda cevap seçeneklerinin birbiriyle benzeşmesiyle öğrencilerin ‘dikkat’ seviyelerinin ölçülmesi amaçlanmış. Müfredatta yer alan konulara hakim olan öğrenciler bu teste başarılı olacaklardır.
İNGİLİZCE: Bu derste daha çok öğrencilerin kelime bilgileri dikkate alınmış. Ayrıca okuduğunu doğru biçimde anlama, yorumlama ve neden-sonuç ilişkisine dair çıkarım yapma özelliklerinin ölçüldüğü soru tipleri öne çıkıyor. Sonuç olarak; soruların mantığını çözen, verileri istenildiği gibi değerlendiren, çözüm odaklı yaklaşımlar sergileyen öğrenciler sınavda ipi göğüsleyeceklerdir. LGS’de bu yıl şampiyonların sayısı artması bekleniyor.