Milli Eğitim Bakanlığı tarafından merkezi şekilde gerçekleştirilecek olan 2023 LGS için son bir aylık zaman dilimine giriyoruz. Eğitim uzmanları son bir ayın sınavda başarı için belirleyici olacağı görüşünde. Adana'da kaliteli eğitimin adresi Marmara Okulları, LGS’ye son bir ay kala yapılması gerekenleri sizler için anlattı.
2022 yılında yaklaşık 1 milyon 32 bin öğrencinin katıldığı LGS’de bu yıl 1 milyon 250 bin öğrencinin yarışması bekleniyor. Öğrencilerin hayallerindeki liseye yerleşebilmek için ter dökeceği sınav için son bir ay. Depremin tüm Türkiye’deki öğrenciler üzerinde yarattığı gerek fiziksel gerekse psikolojik etkiler sınava istikrarlı şekilde hazırlanmayı zorlaştırdı, buna karşın tüm bu zorluklara rağmen son bir aylık maratonu iyi değerlendiren adaylar başarıya çok yakın. Zira kalan süre eksik konuları tamamlamak, bolca deneme çözerek sınav pratiği kazanmak ve rakiplerini geride bırakmak için gayet yeterli bir süre. Geçtiğimiz günlerde Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan ve sınav sorularının daha kolay olacağı, sınav müfredatının ise sekizinci sınıf ilk dönem konularından oluşacağı açıklaması, sınava girecek adaylar üzerinde rehavet yaratmamalı. Çünkü bu ortalama seviyedeki öğrenciler için bir avantaj olmakla birlikte, çok çalışan adayların aleyhine bir durum. Çalışmalarının boşa gitmesini istemeyen adaylar bu zorlu maratonun son dönemecinde yorgun düşmemeli ve motivasyonlarını diri tutmalılar.
Geçtiğimiz yıllarda da sınav müfredatının sekizinci sınıfın ilk dönemiyle sınırlı tutulduğu sınavlar yaşadık. Ancak sınav hiç de beklendiği kadar kolay geçmedi. Sınav kolay olsa bile LGS ile öğrenci kabul eden okul sayısının ve bu okulların öğrenci kontenjanlarının sınırlı olması LGS’yi herkes için kazanılabilir bir sınav olmaktan çıkartıyor. Yani sınav ne kadar zor veya ne kadar kolay olursa olsun LGS’de başarıya ulaşabilecek öğrenci sayısı belli. Bu yüzden sınavın kolay geçeceği varsayımıyla rehavete kapılmamak gerekiyor. Bu son bir ayı çözebileceğimiz kadar soru çözüp ayrıntılara dikkat ederek geçirmeliyiz. Deneme sınavlarını olabildiğince gerçek sınav koşullarında çözmeli ve kullandığımız yayınların bakanlığın soru tarzına benzer sorular hazırlayan yayınlardan oluşmasına önem vermeliyiz. Unutmamak gerekir ki deneme sınavları sonrasında hata yaptığımız konuları tespit edip o konulara yeniden çalışmıyorsak, boşu boşuna deneme çözmüş oluruz. Çözdüğümüz denemeler bize sınav pratiği kazandırmaktan başka bir işe yaramaz. Ancak eksiğimiz olan konuları tespit edip, telafi edersek netlerimizi arttırabilir ve rakiplerimizi geride bırakabiliriz. Bilhassa Türkçe testindeki dikkatimizi ölçen, anlam bilgisi ve mecaz gibi konulara gereken özeni göstermeliyiz. Bunun dışında bilgimiz kadar zamanı yönetme becerimizi de ölçen, sözel mantık ve paragraf sorularına da hazırlıklı olmalıyız. Yeni nesil matematik soruları da zaman konusunda bizi en çok zorlayacak unsurlar arasında… Bu tür konularda soruyu doğru cevaplamak kadar bunu ne kadar hızlı yaptığımız da önemli oluyor. Sınavda zamanı doğru yönetmenin yolu olabildiğince soru çözme pratiği geliştirmekten geçiyor. Bu yüzden sadece soru bankalarıyla yetinmeyip Milli Eğitim Bakanlığı’nın geçmiş yıllarda yaptığı sınav sorularını ve yayınladığı soru kitapçıklarını da çözmemiz gerekir. Kendimizi Milli Eğitim Bakanlığı’nın soru diline ne kadar hazırlarsak sınav için de o kadar hazır oluruz.
Depremzede Öğrencilerin Koşulları İyileştirilmeli
Uzman akademisyenler, depremden zarar gören öğrencilerin yalnızca barınma beslenme güvenlik gibi temel ihtiyaçları ile birlikte öğrencilerin ders çalışabilmeleri için gereken fiziksel ve psikolojik koşulların da iyileştirilmesi gerektiği düşüncesinde. Tüm bu acılı süreçlerde halen daha sınava konsantre olmanın ne kadar zor olduğu herkesin malumu. Ancak eğitimcilerin ve kurumların görevi öğrencilerin mümkün olan en adil koşullarda yarışmalarını sağlamak.
Kişinin başarabileceğine dair duyduğu inanç başarmanın en önemli ön koşullarından biri. Eğer öğrenci başaramayacağına yönelik bir öğrenilmiş çaresizlik içerisindeyse bu onun sınava çalışma motivasyonunu ve disiplini de yerle bir edecektir. Ancak kazanabileceğine inanan, bu yüzden de düzenli olarak çalışma programına uyan öğrenci, sınav haricinde kendisine iyi gelecek başka etkinliklere de zaman ayırabilir. Film izleyebilir, kitap okuyabilir, arkadaşlarıyla zaman geçirebilir… Bu da uzun ve zorlu sınav maratonunun öğrenciler üzerinde yaratacağı stres, baskı gibi psikolojik yıpranmalardan korunmasını sağlar. Ailelerin çocuklarının bu son dönemeçte motivasyonlarını diri tutmak için destek olmaları gerekir. Çocuğun üzerinde baskı unsuru değil, destek unsuru olmalıdırlar. Çocuğunuza son bir ay içerisinde göstereceği eforun, onu hayallerine ulaştıracak hamle olduğunun bilincini aşıldıktan sonra ekstra baskı yaratmanıza gerek yoktur.
Her yıl bir milyonu aşkın öğrencinin katıldığı ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından merkezi yöntemle düzenlenen LGS’de başvurular, 13 Nisan günü sona ermişti. 4 Haziran günü düzenlenmesi beklenen LGS’nin ilk oturumu sabah 9.30’da ikinci oturumu ise 11.30’da başlayacak. İlk oturumda öğrenciler Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Türkçe ve Yabancı Dil derslerinden oluşan 50 soruyu 75 dakika içerisinde yanıtlamaya çalışacaklar. İkinci oturumda ise Fen Bilgisi ve Matematik sorularının yer aldığı 40 soruluk testi cevaplamak için toplamda 80 dakikaları olacak. Adayların şimdiden merakla beklediği sınav sonuçlarının ise 26 Haziran’da Milli Eğitim Bakanlığı’nın internet sitesi üzerinden açıklanması bekleniyor.
Siz de hayallerinizdeki liseye yerleşerek, eğitim hayatınızda önemli bir başarı sağlamak istiyorsanız Adana'da nitelikli eğitimin adresi Marmara Okulları ile tanışmakta geç kalmayın. Marmara Okulları, sınava girecek bütün öğrencilere başarılar diler.